Zie voor meer salaris en CAO informatie onze website: http://www.salaris-informatie.nl

reiskosten in schoonmaak cao

Forum over de CAO Schoonmaak

Berichtdoor stanislas » 02 jun 2010, 15:50

M.b.t. de vergoeding van reiskosten is dit de formulering, zoals deze in de CAO staat.Mijn vraag betreft de uitleg hiervan.

[i]ARTIKEL 31 REISTIJDEN- EN REISKOSTENREGELING
REISKOSTEN
1. Woon-werkverkeer wordt vergoed als de totale reisafstand van het huisadres naar het werkadres of de werkadressen meer bedraagt dan 60 kilometer per dag.
De vergoeding wordt als volgt vastgesteld:
a. reizen bij openbaar vervoer, fiets en bromfiets: de volledige kosten van het openbaar vervoer.
b. reizen per eigen auto: vergoeding van alle kilometers op basis van de maximaal fiscaal toegestane onbelaste vergoeding.
2. Als de werkgever zorgt voor vervoer, wordt onder woon-werkverkeer de afstand van het woonadres naar de opstapplaats verstaan.
3. In geval van herplaatsing op verzoek van de werkgever binnen de regio waarin de werknemer is geplaatst, zullen in het geval sprake is van een toename van de totale reisafstand woon-werkverkeer ter compensatie aan de werknemer de meerkilometers woon-werkverkeer worden vergoed op basis van de maximaal fiscaal toegestane onbelaste vergoeding,

Ik woon 30,2 km van mijn werk, en reis dus per dag 60,4 km.
Heb ik nu recht op reiskostenvergoeding of niet?

Bij voorbaat dank,
Heddy Meijer
Heerenveen
hmhdmeijer7@gmail.com
stanislas

Sponsor

Keer terug naar Schoonmaak